Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Huiswerk maken : gemakkelijker dan je denkt : tips voor scholieren
Author:
ISBN: 9026619634 Year: 1992 Publisher: Baarn Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Huiswerk en huiswerkbeleid.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9026510225 Year: 1989 Publisher: Amsterdam Swets en Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Huiswerk : leidraad voor ouders en docenten.
Authors: ---
ISBN: 9026616198 Year: 1977 Publisher: Nijkerk Callenbach

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

66-1619-8


Book
Wat doet de juf op zondag ? : vragen van en voor kinderen over school
Authors: --- --- ---
ISBN: 9068224662 Year: 1997 Publisher: Hasselt Mozaïek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zijn we verplicht om naar school te gaan? Waarom moeten sommige kinderen blijven zitten? Waarom mogen we ons huiswerk niet op school maken? Waarvoor dient een diploma? (Bron: covertekst)


Book
Breintrein : zet je leren op het goede spoor.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789031725052 Year: 2007 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Breintrein is een praktisch boek dat leerlingen aanzet om actief hun eigen leren te onderzoeken en te verbeteren. Via opdrachten, oefeningen en toepassingen op de eigen leerstof ontwikkelen leerlingen stap voor stap belangrijke vaardigheden zoals efficiënt memoriseren, het opstellen en uitvoeren van een goede planning of het schematiseren van een tekst. Daarnaast verwerven de leerlingen inzicht in hoe leren in het algemeen én voor henzelf werkt. Bovendien leren ze hoe ze zichzelf kunnen motiveren om stapsgewijs nieuwe leermethodes op te bouwen. Zo vormt Breintrein een sterke ondersteuning voor leerkrachten en leerlingen in de tweede graad als een schakel naar meer leerzelfstandigheid. Er kan klassikaal mee gewerkt worden, maar de leerlingen kunnen er ook individueel mee aan de slag


Book
Leerbeest, alias Elbee : leren leren voor 12- tot 15-jarigen.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9031714402 Year: 1999 Publisher: Averbode Averbode


Book
Leren studeren in de eerste graad van het secundair onderwijs.
Authors: --- ---
ISBN: 9062006736 9062007023 9042505877 Year: 1993 Publisher: Brugge Die Keure


Book
Werkmap studiemethoden
Authors: ---
ISBN: 9053507701 Year: 1998 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze werkmap is bedoeld om studenten te helpen in hun studeerproces. Ze kan gebruikt worden als zelfstudiepakket. Concreet houdt dit in dat voor iedere studeerfase - noteren, opzoeken, plannen, begrijpen, memoriseren, blokindeling, examen afleggen,... - toelichtingen, raadgevingen en oefeningen worden opgenomen, die elke student zelfstandig kan doornemen. Ze kan ook even goed in groep worden gebruikt, met een docent als studiebegeleider. Ook een vakdocent kan ermee aan de slag, want de methode biedt ruimte voor specifieke vakinhoudelijke invulling. (Bron: covertekst)


Book
Het portfolio als professioneel gericht eindwerk : een onderzoek in de lerarenopleidingen kleuter- en lager onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9054873868 Year: 2005 Volume: 7 Publisher: Brussel VUBPRESS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het onderzoek start met een doorlichting van het opleidingsonderdeel "Eindwerk" in de lerarenopleidingen voor kleuter- en lager onderwijs en de zoektocht naar een alternatief eidwerkmodel. Dat alternatief werd gevonden in de vorm van het portfolio gericht op het zelfstandig leren van studenten. Het portfolio als professioneel gericht eindwerk wordt via wetenschappelijk onderzoek volledig uitgewerkt en geëvalueerd.


Book
Leren leren als hefboom
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033451794 Year: 2004 Volume: *2 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De vakoverschrijdende eindtermen leren leren beogen dat leerlingen in de loop van hun onderwijsloopbaan vaardige leerders, denkers en probleemoplossers worden. De aandacht voor leren leren dient daarom niet alleen ter ondersteuning van het leren op school maar heeft vooral tot doel leerlingen te vormen die zelfstandig kunnen leren. Dat is een taak die niet langer uitsluitend door de bevlogen leerkracht in de klas kan worden opgenomen maar eveneens op het niveau van de school als lerende organisatie dient te worden ondersteund. In die optiek dienen scholen een kernteamgericht leertraject ter bevordering van zelfstandig leren in klaspraktijk en schoolbeleid geleidelijk aan uit te bouwen. Centrale aandachtspunten op de weg van verandering zijn: het leren reflecteren inzake begeleid zelfstandig leren, ontwikkelen van een vertaalslag naar de eigen praktijk en expertisedeling in schoolspecifiek en -overstijgend verband. Daarnaast dient er meer nadruk gelegd te worden op de school als lerende organisatie waarin zelfevaluatie centraal staat.

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by